fbpx

מה ההבדל בין Google Shopping ל Google Merchant Center  ?

Google Shopping ו-Google Merchant Center הם שניהם כלים שמספקת גוגל לעסקים לקידום ולמכור את המוצרים שלהם באינטרנט. עם זאת, הם משרתים מטרות שונות ויש להם תכונות ברורות.

גוגל שופינג היא פלטפורמה המאפשרת לעסקים לרשום את המוצרים שלהם ולהפוך אותם לזמינים לרכישה דרך גוגל. כאשר משתמש מחפש מוצר בגוגל, הוא יראה תוצאות מגוגל שופינג בצורה של רשימות מוצרים, עם מידע כגון שם המוצר, המחיר והתמונה. לאחר מכן, המשתמשים יכולים ללחוץ על הרישום כדי לעבור לאתר האינטרנט של הסוחר כדי להשלים את הרכישה. גוגל שופינג הוא שירות תשלום לפי קליק (PPC), כלומר, סוחרים משלמים עמלה בכל פעם שמשתמש לוחץ על אחד מרשימות המוצרים שלהם.

Google Merchant Center, לעומת זאת, הוא כלי שבו עסקים משתמשים כדי להעלות ולנהל את פרטי המוצר שלהם לשימוש בגוגל שופינג ובשירותים אחרים של גוגל, כמו חיפוש גוגל ותמונות גוגל. Merchant Center מאפשר לעסקים ליצור פיד מוצרים, שהוא קובץ המכיל מידע על המוצרים שלהם כגון שם המוצר, תיאור, תמונה, מחיר וזמינות. לאחר מכן ניתן להעלות את הפיד הזה ל-Merchant Center, שם הוא משמש לאכלוס רישומי מוצרים ב-Google שופינג ובשירותים אחרים של Google. Merchant Center גם מאפשר לעסקים לעקוב אחר נתוני המוצרים שלהם, לעקוב אחר ביצועים ולקבל התראות על בעיות בפיד שלהם.

לסיכום, גוגל שופינג היא פלטפורמה המאפשרת למשתמשים לחפש ולרכוש מוצרים מעסקים, בעוד ש-Google Merchant Center הוא כלי שעסקים משתמשים בו כדי לנהל את פרטי המוצר שלהם ולהפוך אותו לזמין לשימוש בגוגל שופינג ובשירותים אחרים של גוגל. שני השירותים חשובים לעסקים המעוניינים למכור מוצרים באינטרנט ולהוביל תנועה לאתר שלהם. עם זאת, Google Shopping הוא שירות בתשלום, בעוד ש-Google Merchant Center הוא חינם לשימוש.