גוגל שופינג ומודעות פייסבוק הן שתיהן פלטפורמות פרסום פופולריות, אך הן מיועדות למטרות שונות ומכוונות לקהלים שונים.
גוגל שופינג הוא שירות שמציעה גוגל המאפשר למשתמשים לחפש ולהשוות מוצרים מקמעונאים מקוונים שונים. השירות נועד להקל על המשתמשים למצוא את המוצרים שהם מחפשים ולעזור להם לקבל החלטות רכישה מושכלות. כאשר משתמש מחפש מוצר בגוגל, הוא יראה רשימת תוצאות הכוללת גם דפי אינטרנט מסורתיים וגם תוצאות של קניות בגוגל. תוצאות שופינג בגוגל הן רשימות מוצרים הכוללות מידע כגון שם המוצר, תמונה, מחיר וקישור לאתר האינטרנט של הקמעונאי שבו ניתן לרכוש את המוצר. תוצאות אלו נוצרות על ידי האלגוריתם של גוגל, שלוקח בחשבון גורמים כמו הרלוונטיות של המוצר לשאילתת החיפוש של המשתמש, המוניטין של הקמעונאי וזמינות המוצר.
מודעות פייסבוק, לעומת זאת, הן מודעות המופיעות בפלטפורמת פייסבוק, הכוללת את פייסבוק, אינסטגרם ואפליקציות ואתרים נוספים בבעלות פייסבוק. מודעות אלו יכולות ללבוש צורות רבות, כולל מודעות תמונה, מודעות וידאו ומודעות קרוסלה. ניתן למקד אותם לקהלים ספציפיים על סמך נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגויות וגורמים אחרים. יכולות מיקוד המודעות של פייסבוק נחשבות לאחת המדויקות והמשוכללות מבין כל הפלטפורמות, מה שמאפשר למפרסמים להגיע לקהל הנכון בזמן הנכון.
גוגל שופינג משמש בעיקר את בעלי חנויות המסחר האלקטרוני כדי להגדיל את המכירות ולהגביר את הנראות של המוצרים שלהם. משתמשים שמחפשים מוצרים בגוגל נמצאים לרוב בשלבים מוקדמים של תהליך הקנייה, וייתכן שהם עדיין לא יודעים מאיזו חנות ספציפית הם רוצים לקנות. Google שופינג עוזר לחבר את המשתמשים האלה לקמעונאים שמוכרים את המוצרים שהם מחפשים, וזה מקל עליהם להשוות מחירים ותכונות.
מודעות פייסבוק, לעומת זאת, משמשות כדי להגיע לקהל רחב יותר ולבניית מודעות למותג. הם משמשים לעתים קרובות כדי להניע תנועה לאתר, ליצור לידים ולקדם תוכן, אירועים ופעילויות אחרות. יכולות מיקוד המודעות של פייסבוק משמשות כדי להגיע לקהלים ספציפיים על סמך נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגויות. יכולות מיקוד המודעות של פייסבוק נחשבות לאחת המדויקות והמשוכללות מבין כל הפלטפורמות, מה שמאפשר למפרסמים להגיע לקהל הנכון בזמן הנכון.
מבחינת תמחור, גוגל שופינג פועלת במודל של תשלום לפי קליק (PPC), כלומר בעלי חנויות משלמים עמלה בכל פעם שמישהו לוחץ על אחת מהמודעות שלו. לעומת זאת, ניתן לרכוש מודעות בפייסבוק על בסיס עלות להופעה (CPM) או עלות לפעולה (CPA), מה שאומר שבעלי חנויות משלמים עמלה בכל פעם שהמודעה שלהם מוצגת או בכל פעם שמישהו נוקט פעולה ספציפית, כגון ביצוע רכישה או מילוי טופס.
לסיכום, מודעות גוגל שופינג ופייסבוק הן שתיהן פלטפורמות פרסום פופולריות, אך הן מיועדות למטרות שונות ומכוונות לקהלים שונים. גוגל שופינג משמש בעיקר את בעלי חנויות המסחר האלקטרוני כדי להגדיל את המכירות ולהגדיל את הנראות של המוצרים שלהם, בעוד שמודעות פייסבוק משמשות כדי להגיע לקהל רחב יותר ולבנות מודעות למותג. גוגל שופינג פועלת על פי מודל תשלום לקליק (PPC), בעוד שמודעות פייסבוק ניתנות לרכישה על בסיס עלות להופעה (CPM) או עלות לפעולה (CPA).